Przedszkole nr 26 Sióstr Wspólnej Pracy od Niepokalanej Maryi

Licznik odwiedzin

Ogółem: 3044745 wejść na stronę
W ubiegłym tygodniu: 5286 wejść
W ubiegłym miesiącu: 21144 wejść

 
W linku poniżej można zapoznac się z podstawą programową jaka obowiązuje w naszym przedszkolu:

pdfpodstawa_programowa.pdf
Wprowadzanie dziecka w świat wartości

tekst ze strony: http://www.opoka.org.pl/biblioteka/P/PK/wych201004_swiat_wartosci.html

dziecko









Wanda Papugowa
Wprowadzanie dziecka w świat wartości

Ewa Zielińska
Dojrzałość przedszkolna czyli gotowość do rozpoczęcia nauki w szkole w zakresie rozumienia ważnych czynności intelektualnych.

W domu i w przedszkolu dzieci mają wiele okazji do rozwijania swojego myślenia. Jednak okazjonalne gromadzenie doświadczeń logicznych nie wystarcza do budowania schematów intelektualnych od których zależy sprawność rozumowania. Potrzebna jest pomoc dorosłego, który zwróci uwagę na to, co ważne, zorganizuje sytuacje dzięki której dziecko zgromadzi potrzebne doświadczenia i zada odpowiednie pytania skłaniając dziecko w ten sposób do sformułowania uogólnienia, wyciągnięcia wniosku. Jeżeli dorosły potrafi kierować dziecięcym myśleniem tak, że z każdym dniem dziecko rozumuje precyzyjniej i na wyższym poziomie to znakomicie. W przedszkolu taką rolę pełni nauczyciel organizując zajęcia z dziećmi, rozbudzając ich ciekawość, stwarzając okazję do gromadzenia doświadczeń logicznych i kierując ich rozumowaniem.

Apel Twojego Dziecka napisany przez Janusza Korczaka wciąż jest bardzo aktualny.

Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam. To tylko próba z mojej strony.

Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję - poczucia bezpieczeństwa.

Pomijany problem

Wydawać by się mogło, że o czymś tak oczywistym, jak higiena rąk nie trzeba nikomu przypominać. Okazuje się jednak, że Polacy mają z nią pewien problem, bez względu na to, ile mają lat.
Według Journal of Environmental Health aż 95% z nas nie myje rąk skutecznie.
Pewne czynności wykonujemy automatycznie, praktycznie o nich nie myśląc. Po drodze często jednak zdarza się nam zapomnieć o higienie.
W codziennych sytuacjach często powinniśmy myć ręce, zwłaszcza, jeśli dotykamy telefonów komórkowych, banknotów, poręczy, korzystamy z komputerów. Konieczne jest to, kiedy 
mamy kontakt z innymi ludźmi, nie wspominając już o publicznych toaletach. Wszystko te elementy są doskonałym nośnikiem groźnych bakterii.
Wiele mówi się o tzw. chorobach brudnych rąk. To przez ręce właśnie przenoszone są m. in. jaja tasiemca i owsika, rotawirusy, powodujące biegunki i gronkowiec złocisty - przyczyna zatruć pokarmowych. Już wydłużenie procesu mycia rąk do 15-20 sekund pozwala pozbyć się 90% bakterii obecnych na dłoniach. Myjąc je, zwykle zapominamy o kciukach, opuszkach palców i przestrzeniach między palcowych. Musimy sobie uświadomić, że w dużej mierze zdrowie leży dosłownie w naszych rękach.
Problemem higieny rąk wśród Polaków już po raz drugi zajmuje się kampania społeczna Cała Polska Myje Ręce. Koordynatorów kampanii można spotkać na lekcjach pokazowych w szkołach i przedszkolach, udzielają wywiadów radiowych i telewizyjnych oraz na bieżąco komunikują się w mediach społecznościowych. Ich działania najczęściej spotykają się z pozytywnym odbiorem i zainteresowaniem.
Dlaczego powstała aż kampania społeczna na ten temat? Z powodu dość niskiej jeszcze świadomości problemu. Myjąc dokładnie dłonie, zapobiegamy możliwym chorobom i dbamy o komfort psychiczny. Nie bądźmy obojętni, gdy chodzi o nasze zdrowie!
Gabriela Góźdź

Zapraszamy do zapoznania się z całym artykułem, który znajduje się w załączniku poniżej:

pdfPomijany problem PDF

POSTAWY PRAWIDŁOWE:

Swobodny kontakt z dzieckiem oparty na zrównoważeniu uczuciowym rodziców i ich autonomii wewnętrznej jest fundamentem do powstawania prawidłowych postaw wobec dziecka, do których należą: akceptacja, współdziałanie, dawanie właściwej swobody, uznanie praw dziecka.